Strømlineformet for fremtiden

Jeg tror godt at sheikerne kan begynde at overveje at pansætte deres keffiyeh, det er lige meget hvad for nogle nye automotive tiltag man læser om så bliver man påduttet noget elektrisk, som også beskrevet her på bloggen så er fordelene mange.
Det er ikke helt nyt med elektriske biler, her en Baker (1899-1915)

Det er ikke helt nyt med elektriske biler, her en Baker (1899-1915)

Fra Nanotechnology, via DVICEog Pistonhead kommer nyheden om at Shelby Supercars, for nuværende indehaveren af verdens hurtigste produktionsbil – SSC Ultimate Aero, har gang i nogle hemmelige test der gerne skulle munde ud i en seriøs konkurrent til Tesla og vores egen Henrik Fiskers Karma, en 1000 hestes Ultimate Aero EV.

256,15 mph er den officielle rekord for SCC ‘s standard V8 benzinmotoriserede Ultimate Aero, når de begynder for alvor at teste den elektriske version i løbet af året, lover de minimum en topfart på 208 mph.

SCC Ultima Aero EV

SCC Ultima Aero EV

 SCC’s hemmelighed, og det der vil skille deres superbil ud fra de andre, er at de ved hjælp af nyeste nanoteknologi har udviklet et batteri der efter kun 10 minutters opladning, skulle have en rækkevidde på omkring 150-200 miles. De er i fuld gang med at udvikle en hel række af elmotorer til brug i en lang række af køretøjer. AESP (All-Electric Scalable Powertrain) som de kalder det, vil kunne tilbydes fra en 200 hestes version til personbiler, til en basse med 1200 heste til lastbiler, busser m.v.

Måske vil der også være en mulighed for at vores børnebørn, vil kunne holde de gamle køretøjer rullende.

Skriv en kommentar

Filed under Internationale Nyheder

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s