Bonneville tur-retur i en Viper

Nogle har bare det fedeste job, tag nu gutterne på Edmunds.com, redaktøren sagde til dem: “Kan i ikke tage den der sorte Viper ACR vi har lånt og smutte ud til Bonneville banen, find lige af topfarten på sådan en sag”

Fed udsigt

Fed udsigt

 Med firmaets benzinkort i højeste hug var det bare ud af kontoret og de 650 miles fra LA til Bonneville. Men det er meget bedre at lade gutterne selv fortælle historien om kampen for at nå topfarten, det var nemlig ikke så nemt eller så ufarligt som man umiddelbart skulle tro at det burde være, der på verdens fladeste stykke land og der hvor den internationale bane er mere end 16 kilometer lang, plads var altså ikke noget problem.

Læs historien her eller indtag hele den imponerende video :

ACR Viperen er designet som trackday racer, hvor rigmænd kan kaste sig i en en lørdag formiddag haste afsted til racerbanen gøre grin med nogle Porscher og trille hjem igen med pokalen, uden at skulle gøre andet ved den end at hælde brændstof på.

Derfor er den designet med flere spoilers, justerbar undervogn og andet godt der passer sig på en bane. Den fantastiske V10’er er dog stadig det vigtigste element i denne hastighedscocktail, den er dog ikke forandret i forhold til en standard Viper.

Lidt fakta på Viper ACR :

Vægt : Godt og vel 1,5 ton
Motor : 510 CUI (8,4 liter)
HK: 600 heste ved 6100 rpm
Moment : 560 ved 5000 rpm
o – 100 på ca. 3,7 og ned til stilstand igen på 30 meter !!!
Den trækker 1.1 G på testbanen og klarer 1/4 milen på 11,6 sek / 124 Mph
Og topfarten på ACR…. ja den ligger faktisk et stykke under under en standard Vipers 320 kilometer i timen, som testen her viser så er topfarten på ACR Viperen i nærheden af 278 km/t eller også var der bare ikke flere nosser i de herrer testkørere, men det kan naturligvis også have noget med at den enorme hækvinge alene giver et downforce på over 450 kg, og er derfor designet til at trykke den hidsige slange fast til jordkloden.

Skriv en kommentar

Filed under Internationale Nyheder, Testkørsler

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s