Fest i Fords frokoststue

Det kan godt være at det der fylder i nyhederne er Chrysler koncernen og det der er tilbage af General Motors, men det betyder ikke at de er kede af det hos Ford, tvært imod !!

Det der bliver tilbage når Chrysler og GM engang er kommet igennem deres skilsmisse fra de tabsgivende dele af koncernerne, og giftemålene med de nye. Det ser ud til at blive for det meste nogle små grønne pispotter der knap nok vil kunne gå med under betegnelsen ‘kanerbil og slet ikke sjov ‘kanerbil. Jovel Chrysler har Challengeren men ingen penge til at holde deres performance afdeling i live, det samme er tilfældet med Chevrolet, der hænger deres performancehat på Corvette sømmet, og håber at det er nok til at sælge grønne pispotter til dem med lidt mere bly i speederfoden end Obama’s folk ønsker at de har.

Hos Ford der er der der imod fest og glade dage i performance afdelingen, medens den seneste sladder om GM produkterne skyldes ned ved vandkøleren, så produktudvikles der over salatbuffeten til gavn og glæde for motortosser verden over.

Boss 351 blok fra Ford Racing

Boss 351 blok fra Ford Racing

Via Autoblog kommer nyheden fra Ford Racing om den nye Boss 351 motorblok  til alle med hang til racing under den blå oval. En fireboltet blok baseret på det gamle velkendte Windsor design, men med visse forbedringer fra Clevelandfamilien, og med mulighed for motorstørrelser fra 351 cui op til 427 cui. Selv om motoren er beregnet til den seriøse racer, så er den designet med mulighed for at adaptere den til gade brug, da der i designet af dens kølemuligheder er taget højde for det ønske.

Boss 351 blokken vil have en foreslået udsalgpris på $2000 når den kommer på hylderne i sidste kvartal i år.

2008 Cobra Jet Mustang

2008 Cobra Jet Mustang

 Tilbage i 2008 bragte Ford Racing en myte til live, da de satte en produktion af Cobra Jet Mustangs i gang, der skulle bygges ialt 50 styks for at kvalificere den til NHRA’s regelsæt. Disse første 50 blev solgt på under 14 dage, og nu har Ford lige annonceret at det vil producere yderlige 50 til næste sæson.

Som standard vil 2010 versionen leveres med en 5,4 liters 425 hestes kompressor motor, eller alternativt en 475 hestes aluminiumsmotor. Standard er en 6 trins gearkasse med mulighed for at upgradere til en 5 trins Liberty eller en raceprepped automatgearkasse. Lige så er det muligt at tilvælge et styrtbur efter NHRA’s reglement for 8.50 sekunders biler og letvægtsbremser.

Udsalgsprisen, vil komme til at ligge på ca. $75.000, og de forventes at være klar sidst i 2009, men man kan allerede nu kontakte sin lokale Ford pusher hvis man vil være med i opløbet.

Dobbelt turbo, 365 heste og firehjulstræk!

Dobbelt turbo, 365 heste og firehjulstræk!

 Men alt kan ikke tilskrives Ford Racing, også Fords performance division har lidt guf til de politisk ukorrekte i form af en SHO version af deres storsælgende (efter forholdende) Taurus model, en model som mange har håbet på at Ford ville bringe til markedet.

I løbet af sommeren kommer Ford ud på markedet med en Taurus SHO, der med sin Ecoboost V6’er med dobbelt turbo, yder op imod 365 heste, og med træk på alle fire hove sandsynligvis vil give en noget anden kørestil end en standard Taurus kan tilbyde. 20″ fælge og stivere undervogn står på standard listen til en Taurus SHO.

Som det ser ud pt, så er det altså nok mod Ford man skal hælde hvis man vil opleve noget der kan minde om sjov bil . Mon dog ikke de andre tager handsken op når de får hovedet oven vande?

Skriv en kommentar

Filed under Ford Motor Company, Internationale Nyheder

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s