Fuld fart frem

Det var så det 24 Le Mans og det er jo også godt nok, der er nok bare en anelse for meget frøæder i nutidens version til at det rigtigt kan ophidse mig, især med Peugeot som vindere!

Det er da også imponerende nok at man kan få mandskab og materiel til at holde til den slags ræs i så lang tid, meeen det er ikke helt som racerløb var da mor var dreng. Den gang da det var mere eller mindre profesionelle der styrede slagets gang, og gik det ikke helt som det skulle så måtte man være kreativ på den fede måde.

IMSA løbene som opstod i starten af 70’erne er meget mere min stil.

Brutal Camaro æder en af konkurrenterne

Brutal Camaro æder en af konkurrenterne

Det er tydeligt at her kastede amatører sig ud i halsbrækkende øvelser på asfalt, ofte i hjemmekonstruerede versioner af dagligdags køretøjer som Corvetter, Camaro’er og Mustanger.

Et herligt billede fra pit'en i 1973

Et herligt billede fra pit'en i 1973

Enorme spoilers, bredde skærme der skulle passe til de sindsygt bredde hjul, og voldtunede motorer gav en cocktail der straks efter starten af serien nød en utrolig popularitet hos publikum.

Corvette var meget brugt i IMSA løbene

Corvette var meget brugt i IMSA løbene

 

Typisk IMSA racer, Det må være tid til at se en sådan en på gaden

Typisk IMSA racer, Det må være tid til at se en sådan en på gaden

Mark Windecker har samlet rigtig mange billeder fra først i halvfjerdserne til op i firserne, med alt det der har kørt primært på banerne i midt Ohio, har du nogle timer til overs så surf her over, der er masser at kigge på. Der er også en blog med seneste nyt om gamle dages IMSA løb.

Skriv en kommentar

Filed under Ford Motor Company, Gamle nyheder, General Motors

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s