Nu stopper det fandme – Part 2

… eller er det rettere som i Star Wars … “The prequel” ?

Det officielle kontor bag Cars for Clunkers programmet, har opgjort det totale antal biler skrottet under programmet, og udgivet en komplet liste der er hovedrystende læsning, især taget i betragtning af den diminutive succes som den må siges at have fået.

Listen viser godt nok at der er skrotte flest SUV’ere, og indkøbt flest Toyota’er for tilskudsbeløbet, men kigger man listen igennem kan man se at der er skrottet en hel del sjældne biler. Man forstår ikke hvad de mennesker har haft i tankerne, der har sendt blandt andet en Aston Martin DB7 til skrotning, eller en Rolls Royce, eller.. eller…

Tjek selv listen her i PDF format, men pas på det er gruopvækkende læsning.

En ting er at aflevere sin Rolls Royce, eller sin Mercedes 600 og få $3500 for den til køb af et andet transportmiddel, men har man en Buick GNX som man må formodes at vide kun er lavet i et fåtal eksemplarer (547 styk), og som er et eftertragtet samlereksemplar der indbringer pæne summer, så kan det ikke være studenterhuen der trykker !

Hvis Darth Vader var en bil, ville han være en Buick GNX

Hvis Darth Vader var en bil, ville han være en Buick GNX

 Der er også indleveret til skrotning et par af Roush Performance håndbyggede og brutale Ford F-150 pick ups.

Ude af øje, ude af sind !

Ude af øje, ude af sind !

 Selv en stribe af de smukke og exclusive Excaliburs er røget i pressen. Ikke mindre end tre, fremgår det af listen, har måtte lade livet fr dette vanvittige brug af offentlige midler.

Du var aldrig hverken fugl eller fisk, nu er du slet ikke... Goodbye!

Du var aldrig hverken fugl eller fisk, nu er du slet ikke... Goodbye!

 Knap 700.000 biler er røget gennem skrotningsordningen, nogle enda direkte i jernpressen uden at blive dissekeret for vitale dele. Den største mandskabsfremgang er ikke opnået i automobilindustrien men i skrotningsindustrien, men alligevel kan de ikke nå at følge med i at få skrotbehandlet de mange biler.

De 3 milliarder dollars der er brugt på ordningen har givet en helt anden “sidegevinst”, idet priserne på jern nu styrtdykker, hvilket så giver flere arbejdsløse i andre industrier. Man kan kun ryste opgivende på hovedet.

Via Truth about cars

1 kommentar

Filed under Chrysler Corporation, Ford Motor Company, General Motors, Internationale Nyheder, Uafhænge mærker

One response to “Nu stopper det fandme – Part 2

  1. Pingback: Hvor er her tomt! « The Road Blog

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s