Valgfrit

Lidt om Polemik, Partikler og især om Penduler

Udsagnsordet "Rummeligt" diskuteres på flere plan

Allerførst så lad mig lige slå fast at det ikke vil blive hverdag at jeg vil bruge min blog til at smide politisk budskaber i hovedet på jer. Hvis der er nogen der føler sig stødt over dette tiltag, så undskylder jeg mange gange, det er i hvert fald ikke intentionen.

Sagen kort:

 Jeg har det seneste stykke tid engageret mig i en politisk sag, der udspringer af en lovændring der blev trukket ned over hovedet på veteranbilfolk, og som fik fuld styrke tilbage i marts måned, da det gik op for Skat at loven også gjaldt de gamle veteranbiler. Sandsynligvis grundet en forglemmelse fra lovmagerne, bliver der afkrævet fuld brændstofafgift for veteranbiler ved import, hvor almindelige hverdags og pendlerbiler vil få et fradrag der svarer til deres værditab siden de var nye. Dette resulterer i at veteranbiler skal betale flere tusinde kroner i afgift for at køre de 1000-1500 km om året som der er gennemsnittet.

 Nye muligheder:

 Da der opstod en mulighed her i den nye folketingssamling for at genbehandle loven om blandt andet brændstofafgift, tog vi fra Klassisk Bil & MC fat på sagen med et håb om at et lille opråb til politikerne kunne ændre ved ”forglemmelsen” Det har vist sig ikke at være så nemt endda, da brændstofafgiften indgår som en lille del af en større aftale mellem Regeringen, Dansk Folkeparti og Liberal Alliance. En aftale med mange forgreninger. Vi veteranbilejere har dog fået en allieret i Liberal Alliance der fuldt ud ser positivt på vores sag, og ligeledes har forståelse for mange af de generelle problemer som privatbilismen slås mod som en helhed.

På et valgmøde i Slagelse havde jeg mulighed for at forhøre mig om partiets indstilling til denne sag. Jeg har med glæde konstateret at Liberal Alliance i almindelighed og Villum Christensen i særdeleshed, er helt af den opfattelse af loven bør laves om. Villum Christensen:  ”Det er ikke meningen at den grønne bølge skal kvæle de gamle veteranbiler”

Det er mit håb at når det kommer til at der skal sættes et kryds i den rigtige rubrik, både tirsdag d. 17/10 som på længere sigt, at du så har in mente hvem der forstår vores ønsker og behov, og hvem der er parat til at tale vores sag –og ikke mindst hvem der magter at kombinere de to.

 Jeg er i hvert fald ikke et sekund i tvivl om at Villum Christensen godt er klar over at pendulet svinger begge veje.

 Med venlig hilsen

 Johnny B. Goode

Yderligere oplysninger om kandidaterne rundt om i landet kan ses her : www.liberalalliance.dk

Skriv en kommentar

Filed under Arrangementer, Danske Nyheder, Generelt

Skriv et svar

