Ferrari til frokost

Inden jeg skrider til dagens emne her på bloggen, så lad mig undskylde der har været så stille det seneste stykke tid. Jeg har været ret kraftigt hængt op med en forklarende artikel angående ændringerne til toldkode 97.05. Det har været en sejtrækker, men nu er bladet kørt til trykkeren, så vil man vide alt om dette vigtige emne så er der snart en papirversion der kan købes her.

Men nu til det der er endnu sjovere, at tæske de der snobbede italienere med et gammel stykke amerikansk V8 jern.

Ikke bare hurtig, men meget smukkere end en Enzo

 Hvis man klikker ind hos Legendary Motorcar Company, så vil kunne følge med i hvordan en mere eller mindre udtjent Viper Roadster, bliver skilt ad og på brutal vis frarøvet sit vigtigste element, V10 motoren, den skal monteres i en rustent lig af en Plymouth ‘Cuda.  Nu er det ikke bare sådan at LMC kaster sig ud i sådan et projekt over hals og hoved. Ud over at de naturligvis har masser af erfaring fra den slags projekter så havde de fået hjælp fra selveste Chip Foose.

Sammen med Foose havde LMC lagt en velfunderet plan, der dels drejede sig om at den gamle Plymouth skulle skilles ad til mindst skrue og renoveres fra A til Z. Men udgangen skulle også være at få den til i sikker stil at runde 200 miles per hour, eller en klat mere end 320 km/t.

Det har naturligvis været en anelse mere end en normal renovering, Cuda’en har været udsat for. V10’eren fik dobbelt turbo, og bremser og undervogn er slet ikke til at kende igen fra de gode gamle dage, og så en rigtig test til at afrunde projektet med.

Den 1. December tog de smukke grønne Cuda til Chryslers gamle testbane i Chelsea, Michigan. Som pacecar have de fremskaffet en Ferrari Enzo, og så var det bare ud på banen

Bare for at bevise at en gammel Plymouth Cuda fra 70’erne ikke rigtigt er bygget til højhastighedskørsel, så besluttede en del af den forchromede forruderamme at forlade sit trykke leje, det skete ved en hastighed på lige omkring 300 km/t

På sidste runde havde man fået hidset Plymouth’en og føreren op til en imponerende hastighed af 208 mph, eller knap 335 kilometer i timen. Men som han siger i video’en, det var ikke fordi at der ikke var flere hestekræfter, men dels kunne man ikke trække mere luft ind til motoren, dels havde han ikke nosser til mere🙂

Via The Garage Blog

Skriv en kommentar

Filed under Chrysler Corporation, Internationale Nyheder, Testkørsler

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s